Увесь
тиждень, який називається Великим або Світлим, є ніби одне велике
світле свято Пасхи. Отці Церкви і церковні правила VI Вселенського
Собору (66-е правило) вказують віруючим протягом всього Світлого тижня
в храмах співати духовні пісні, радіючи і святкуючи Воскресіння
Господнє. Богослужіння Світлого тижня здійснюються при відчинених
Царських вратах - в ознаку того, що Господь Своїм Воскресінням відчинив
вірним двері Раю. Вони залишаються відчиненими і після богослужінь і
зачиняються тільки в суботу перед вечірнім богослужінням. Увесь
Пасхальний тиждень початок і закінчення служб виконується так само, як
і в перший день. Після Літургії, починаючи з понеділка, бувають хресні
ходи навкруги храму.
Літургія звершується так само, як і в перший день Пасхи.
Світлий
тиждень закінчується Фоминою Неділею, яка є немовби заміною
(повторенням) самого пасхального дня, тому і названа ще Антипасхою (з
грецької -"замість Пасхи"). В цей день вперше згадується пам'ять
Воскресіння Христового, тобто ті події, при яких Христос з'являвся
жонам-мироносицям, апостолам. В 9-й день Господь благословив відновити
радість Свого Воскресіння новим явленням апостолам, в тому числі і
Фомі, який торкнувшись ран Господа, переконався у Воскресінні
Господнім, Тому неділя і названа Фоминою. Служба в цю неділю закликає
пробудитись від гріховного сну, повернутись до Сонця Правди - Христа,
укріпити свою віру і разом з апостолом Фомою радісно вигукнути:
"Господь мій і Бог мій."
Богослужіння присвячене в основному спогодам явлінь Христа після Воскресіння апостолам, в тому числі і Фомі.
В цю
неділю після Божественної літургії буває поминанням померлих.
Здійснюється повна Панахида, в яку включаються і пасхальні піснеспіви.
Поминання померлих в цей день здійснюється, також, на кладовищах,
куди разом з молитвою, віруючі приносять померлим і всім православним
християнам вістку про Воскресіння Христове, яке випереджає загальне
воскресіння померлих. З цієї неділі починається загальне поминання
померлих і можна здійснювати таїнство Шлюбу.