Меню сайту


незалежна православна студія




Погода в Україні



Календар
«  Червень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Головна » 2011 » Червень » 12 » Свята П’ятдесятниця
15:01
Свята П’ятдесятниця

На 10 день після Вознесіння Ісуса Христа, під час юдейського свята П’ятдесятниці, у третій, а за сучасним рахунком – у девятій годині ранку, коли люди звично збиралися до храму для жертвоприношення і молитви, всі учні були зібрані в Єрусалимі (Діян. 1, 13). І несподівано почули вони шум, "подібний до того, що буває від сильного вітру, але без вітру”. І цей шум наповнив увесь дім, і, за тлумаченням св. Іоанна Золотоустого, чули його не лише апостоли, але й усі вірні. У цю жмить зявилося у повітрі багато вогняних язиків, які світили і не опалювали нікого. І цей зовнішній вияв Господньої присутності був звершений і внутрішнім перетворенням – "сповненням Духом Святим” усіх присутніх. І коли Божественнний вогонь загорівся у їхніх душах, вознесли вони слово хвали і вдячності Богові, і всі почали розмовляти різними мовами – народів і країн, яких до того не знали. Знання мови стало великим даром, що став запорукою поширення Апостольського вчення у всі частини землі. І стали звіщати вони велич Божу (Діян. 2, 11), яка відкрилася людям у всій повноті.

Свою назву свято отримало і через співпадіння з юдейським, і через те, що відбулася подія на 50-й день після Пасхи християнської. Символічним є зв’язок свята зі старозаповітньою П’ятдесятницею – Зішестя Святого Духа було завершенням відкуплення і спасіння Богом людини. До того часу Господні учні визріли і зросли духовно – саме тоді зійшла на них повнота дарів Святого Духа. Ці учні стали першими плодами відкупительної дії Христа і разом з цим почалася Церква Христова на землі. Старозаповітна теократія, заснована на Синаї і керована людьми через писаний закон рабства і смерті була замінена новозаповітною, де люди керовані Духом Божим, духом усиновлення і свободи (Рим. 8).

Особливим відзначенням свята П’ятдесятниці є звичай прикрашати зеленню та квітами храми і житла. Так святкувала і Церква Старозаповітна, приносячи у цей день початки жнив (Лев. 23, 10-22; Чис. 28, 26). За цим звичаєм була прикрашена гілками та квітами і Сіонська світлиця, у якій апостоли прийняли дари Святого Духа. Тому такий звичай поширився у всій Церкві. Ще одним джерелом формування традиції, за припущенням прот. С. Булгакова, могло бути нав’язання до явлення Бога у вигляді трьох мандрівників Авраамові – біля Мамврійського дуба. Вшанування святої Тройці, Котрій колись вклонився Авраам у дуброві, спонукало й давніх християн прикрасами з квітів та гілок створювати у храмах та житлах образ наслідування радості праотця. Гілки і квіти приносяться Богові як символи весни, відродження, а водночас – Церкви Христової, що з явленням у Ній благодаті Святого Духа, розцвіла як крин (за церковним піснеспівом). Зелені дари природи вказують на оновлення людей силою Святого Духа і на майбутнє воскресіння мертвих, за яких молимося у цей день.

джерело:Офіційний сайт Львівсько-Сокальської Єпархії УПЦ КП

Переглядів: 277 | Додав: Адмін | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

АУДІОАРХІВ

РІВНЕНСЬКА ЄПАРХІЯ 
Сайт храму святої Покрови в м. Ніжині
cerkva-snt.at.ua
Свято-Духівський храм УПЦ КП м. Дніпропетровськ


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Собор Різдва Пресвятої Богородиці 2017